Livet är föränderligt. Och livet är skört.
Dessa två faktum har coronaviruset (covid-19) bryskt påmint oss om den senaste tiden.

Vad gör vi för att öka tryggheten?

Vi värnar om både våra kunder och om vår personal. I största möjliga utsträckning håller vi därför våra möten per telefon eller via video (Zoom). Vi bevakar, följer och uppdaterar våra rutiner i enlighet med de råd och riktlinjer som myndigheterna ger oss. Familjejuristen har med anledning av coronaviruset infört nya rutiner i vårt arbete.

  •  Vid personligt möte på något av våra kontor tillser vi att rekommenderat avstånd hålls mellan oss. Både vi och våra kunder ska använda munskydd.
  • Vi hälsar utan att ta i hand, håller god handhygien och har handsprit tillgängligt i våra lokaler.
  • Pennor byts ut mellan våra personliga möten.
  • Om personligt möte hålls ska den du träffar vara symptomfri. Vår personal stannar hemma vid även lindriga symptom.

Vi är rädda om både våra kunder och vår personal och vi önskar därför att våra kunder besöker oss utan medföljande person i möjligaste mån. Om du som kund har ett personligt möte bokat hos oss och uppvisar symptom på snuva, hosta eller feber, ber vi dig att kontakta oss via vår växel 010 – 19 60 100, så diskuterar vi fram lämplig lösning. Detsamma gäller om du träffat någon som har konstaterad covid-19 de senaste 14 dagarna.

Vad kan vi tillsammans göra för varandra?

  • Håll en god handhygien genom att tvätta händerna ofta med varmt vatten och tvål. Handsprit är ett bra komplement.
  • Undvik fysiska möten och kontakter för att minska smittspridning.
  • Om du behöver hosta eller nysa, gör det i armvecket eller i en näsduk.
  • Var rädda om varandra, men håll kontakten.
    Ta vara på alla sätt att socialisera som inte innebär fysisk kontakt.
    Ring varandra, skriv på sociala medier, skicka uppmuntrande bilder och meddelanden. Att få ett litet omtänksamt sms kan betyda mycket för någon som känner sig ensam och isolerad.